Meestal ben ik wel snel tevreden met van alles. Niet snel klagen en als er al geklaagd wordt heeft dat meestal geen gevolgen. Klagen over sommige producten en diensten die gekocht zijn of worden afgenomen. Zo ook de kabelaar die we momenteel hebben. De vorige was er nog een van het type uit de tijd van de monopolisten. Een bedrijf wat de zeggenschap heet of had over een bepaalde dienst. Die bepaalde gelijk de kwaliteit en het serviceniveau. Die was meestal heel erg beroerd, altijd als er iets was de schuld bij de consument neerleggen, dreigen met rekeningen als de monteur voor niets kwam, etc. We klaagden weleens maar ach; wie niet.
Nu hebben we dus sinds anderhalf jaar een andere: de voormalig Nederlands monopolist op het gebied van post en telefoon. Die had zich ingekocht op het plaatselijke glasvezelnetwerk. Om de vorige kabelaar van een impuls tot klantvriendelijkheid te voorzien stapten ook wij over. Nu is de service van de ene monopolist vergeleken met de ander geen verschil en dus zijn op de huidige ook de nodige dingen aan te merken. Grootste bezwaar is dat de verbinding erg onregelmatig is, dan weer een downloadsnelheid van 1 mb en dan weer van 45. Het huidige abonnement is voor 50 Mb downloadsnelheid, nooit gehaald maar daar zeg ik al niets meer van.
Zoals u weet: waar je mee omgaat wordt je mee besmet en onze schoonzoon is erg te spreken over onze voormalige kabelaar en inderdaad, de service en de klantvriendelijkheid en de producten zijn aanmerkelijk verbeterd. De downloadsnelheid ligt zowaar twee maal zo hoog als de onze. Door de omstandigheden zijn we niet toegekomen aan verder bespreken of we een wisseling aan doen. De vorige kabelaar heeft bovendien deze week ook nog de prijzen vastgezet en het zou een besparing betekenen. Krijgen we deze week van onze huidige kabelaar een brief in de bus: uw abonnement wordt omgezet in een andere: dubbele downloadsnelheid, en andere leuke dingen.
Ik zeg alleen maar; “hoe is het mogelijk”?