Service

Na de laatste periode geklaagd te hebben over onze website hoster, vandaag een onverwacht bericht, kom ik zo even op terug.

Klagen; jaaa, klagen, en niet zo weinig. De man is voor van alles uitgemaakt. Dan bedoel niet eens zozeer de woorden die mijn eega sinds dertig jaar tekort komt als ze geen gelijk heeft of krijgt ( is nog een heel verschil) maar de verpersoonlijking van de website hoster. Ze had de laatste tijd nogal last van, laten we zeggen; time out’s.
Dat geeft op zich niet zoveel alleen je IP adres is dan voor anderhalf uur geblokkeerd. Waarom is niet altijd duidelijk, soms gebeurde het ten tijde van de upload van foto’s, soms ook om onduidelijk redenen. Soms kwam er een bericht; onveilig en daarom voor 10 minuten geblokkeerd ( wat dan standaard anderhalf uur werd).
Nu is het zo dat wordt voorgesteld, in woord en gebaar, alsof de website hoster naast zijn servers zit en een grote druk op de knop geeft om mijn eega sinds dertig jaar te blokkeren.
Alsof de man er naast zit, zo verteld zij over deze ongemakken.
Zonder al te technisch te worden; ons IP adres werd geblokkeerd met als gevolg dat ook ik niet aan mijn website meer kon werken. Dat is merkwaardig, en kan eigenlijk ook niet want mijn eega sinds dertig jaar heeft een eigen IP adres gekocht.
Dit gaat al zo een poosje dus wat doen we; nu meende ik vorige week een mailtje te hebben verstuurd maar niets gehoord. Mijn eega sinds dertig jaar had de moed gevat om nogmaals een nieuw fotoalbum op te zetten ( en mooi hoor; www.klinkertjes.nu ) en dat betekende dat allerlei foto’s die vroeger voor problemen in de upload verantwoordelijk waren opnieuw geüpload moesten worden. Gedoe was gegarandeerd, helemaal fijn. De afgelopen week er dus regelmatig af gedonderd, van de webhosterij dan, en tjonge; toch maar weer een mailtje gedaan, gisteren. Dat is niet goed, dat moet zus en zo was de reactie in de huiskamer; dus vanmorgen de juiste weg bewandeld en nogmaals het mailtje weg ( ticket heet het nu ineens).
In de tijd dat ik ermee bezig ben en het ding aan het verzenden ben gaat de telefoon; 3x raden; de webhoster in eigen persoon, jawel. Volgens hem zelf vanaf zijn vakantieadres om te vernemen of de problemen nu opgelost waren.
Kijk, daar hebben we wat aan, aan zo’n man; omgekeerd wil het dus ook zeggen dat het probleem bij hen ligt ( hij zegt met zijn telefoontje probleemeigenaar te zijn) en dat scheelt een hoop resetten, opnieuw installeren en een hoop tijd, zo denk ik dan maar.

Waarvoor dank; Astra Host, super bedankt en alle verwensingen zijn bij deze weer ongedaan gemaakt; SUPER